شستشوی نمای ساختمان چیست؟

نمای ساختمان ها با توجه به عوامل مختلفی ممکن است کثیف، کدر و… شوند. در این صورت نیاز است تا نمای ساختمان شسته و تمیز شود.به مجموعه اعمالی که توسط افراد و ابزار متفاوت سبب تمیزی نمای یک ساختمان می شود، شستشوی نما یا نماشویی گفته می شود.شستشوی نمای یک ساختمان موجب زیبا سازی شهر و افزایش استحکام نمای یک ساختمان می شود.

مزایای شستشوی نمای ساختمان

نما شویی موجب زیبا شدن ظاهر ساختمان ها و زیباسازی شهر می شود.در عصر حاضر که همه کشور ها در حال پیشرفت و مدرن شدن هستند، زیبایی ساختمان ها، جلوه خاصی به زیبایی شهر ها می دهد.

شستن نمای سنگی ساختمان

نماشویی موجب افزایش عمر و استحکام نما می شود؛ زیرا در صورت پاکیزگی منظم و دوره ای نمای ساختمان، تمام جرم ها و آلاینده ها از بین می روند و از نفوذ آنها در میان سنگ ها جلوگیری می شود؛ پس سنگ نما استحکام بیتشری می یابد.

هنگام شستشوی نمای ساختمان ، سنگ نما های آسیب دیده ترمیم می شوند.برای این کار می توان از  پیچ رولپلاک و روش های متفاوتی استفاده کرد. افرادی که نماشویی انجام می دهند، قبل از شروع این کار، سنگ های آسیب دیده را با توجه به نوع آسیب ترمیم می کنند.

روش های شستشوی نمای ساختمان

افراد برای شستشوی نمای ساختمان خود باتوجه به وضعیت ساختمان و میزان بودجه، از روش های متفاوتی استفاده می کنند که در اینجا چند روش را بررسی می کنیم.

بهره گیری از داربست: برای نماشویی می توان از داربست استفاده کرد. روش داربست برای ساختمان هایی مناسب است که ارتفاع خیلی زیادی ندارند. این روش در گذشته متداول تر بوده است. روش داربست هزینه بالایی دارد.این روش نسبت به بقیه روش ها ایمنی بالاتری دارد.

بهره گیری از بالابر: در این روش شخص مورد نظر برروی بالابر قرار گرفته و شستشوی نمای ساختما را در ارتفاعات انجام می دهد.این روش نیز، روشی بسیار پر هزینه است.

به کار بردن طناب یا همان راپل: استفاده از طناب شیوه ای متداول است. این روش نسبت به روش های قبلی جدیدتر است . برای استفاده از این روش، باید از افراد آموزش دیده و آشنا با کار راپل استفاده کرد.این روش هزینه معقول تری نسبت به بقیه روش ها دارد.از این روش می توان برای ساختمان هایی که دارای ارتفاع زیاد هستند،استفاده کرد.

انواع شستشوی نما

برای شستشوی نمای ساختمان، با توجه به جنس نما، شیوه ها و ابزار های متفاوتی وجود دارد.در اینجا ب چند مورد از آن شیوه ها اشاره می کنیم.

شستشو با استفاده از ابر و طی: این روش به صورت دستی انجام می شود. در این روش از تیغ و مواد شوینده متفاوتی استفاده می شود.از این روش برای شستشوی نمای شیشه ای، نمای کامپوزیتی ، نمای سرامیکی، نمای گرانیتی و… استفاده می شود. این روش برای از بین بردن آلودگی های خفیف مناسب است.

شستن نمای ساختمان بزرگ

شستشو با استفاده از دستگاه واترجت: واتر جت دستگاهی است که فشار خروجی آب بیشتری دارد. در این دستگاه اب با فشار خیلی زیاد خارج می شود و موجب تمیزی نما می شود. برای شستشوی سطوح غیر صیقلی مثل نمای آجری ، نمای سنگی، نمای سیمانی ، نمای ترمود و… می توان از این روش استفاده کرد. این روش برای نماهای دارای آلودگی و جرم زیاد مناسب است.

شستشو بااستفاده از دستگاه سند بلاست:سند بلاست روشی مناسب برای آلودگی ها و جرم های زیاد است که در روش واتر جت از بین نمی روند. از این روش میتوان برای سطوحی مثل نمای آجری، نمای سیمانی ، بتنی و… استفاده کرد.

شستشو با استفاده از مواد جرم گیر و نانو: محلول هایی که برای شستشوی نمای ساختمان ها استفاده می شوند، دونوع هستند. این دو محلول در حاضر در دسترس هستند و در بسیاری از موارد موجب تمیزی انواع سطوح می شوند.این دو ماده سیلیس و دیسکیلیر هستند.از این دو ماده برای نماهایی استفاده می شود که دارای رسوبات و آلودگی بسیار بالایی هستند.

شستشوی نما برای چه ساختمان هایی نیاز است؟

شستشوی نما برای ساختمان هایی که در معرض آلودگی و گردوغبار قرار گرفته اند و ظاهر تیره و کدر به خود کرفته اند مناسب است.

تصور اغلب افراد این است که شستشوی نمای ساختمان فقط پس از گذشت چندین سال که ساختمان در معرض الودگی قرار گرفته، انجام می شود.اما این تصور کاملا اشتباه است. ساختمان های نوسازی که در حین انجام عملیات عمرانی ، ظاهری نا مناسب به خود می گیرند، نیازمند شستشو هستند.این ساختمان ها ممکن است در اثر انجام عملیات عمرانی دچار گرد و خاک و مواردی از این قبیل شوند. همچنین هنگامی که سنگ کار ها در حال نصب سنگ های نما هستند؛ ممکن است نما را کثیف کنند که در اینصورت در پایان انجام کار، نماشویی باید انجام شود.

هزینه های نماشویی

قیمت نماشویی به عوامل متعددی بستگی دارد.مساحت نما، ارتفاع ساختمان، جنس نما، موقعیت مکانی ساختمان ، میزان آلودگی و… از جمله عوامل موثر بر هزینه های شستشوی نمای ساختمان هستند. ما در مجموعه دادور برای انجام خدمات به نازلترین قیمت و با بهترین خدمات معروف هستیم و می توانیم به بهترین شکل ممکن کار خدمات شستشوی نما را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *